Hvad er kreativitet?

Dette er ikke kreativitet.

Eller er det?

Er kreativiteten umiddelbar, eller kan den forceres? Hvornår er man kreativ? Tanker flår i den tynde hud, der folder sig i små rynker rundt om mine øjeæbler. Innovation eksempelvis er et belastende ord, der får mig til at gagge. Det er ganske ubehageligt. Kreativitet er i hvert ikke det samme som innovation. Det kunne vi lige slå fast. Så kunne vi også snakke lidt om dansk erhvervsliv, der konstant søger kreative ildsjæle (jeg gagger), men det gider vi ikke. I stedet skal vi søge at definere kreativitet, men så skal vi lige have på plads, inden for hvilket felt vi bevæger os. Kan vi starte med at udelukke alle de mennesker, der ikke læser skønlitteratur? Jo, det bliver vi lige nødt til, fordi jeg kan også være kreativ med indretningen af min bolig eller min bogføring, men det er ikke dét, det skal handle om.

Okay, vi starter forfra.

Hvad er kreativitet?

Leave a Reply

